torsdag 24 juli 2008

...och så åkte vi och hälsade på Mona, Torsdag

En sen frukost på QuickStop (rekommenderar verkligen filmen Clerks I & II för att få en bra förståelse för den atmosför denna butik bara osade)
Efter som jag, Fredrik, inte fått leva ut mina DaVinci Code lustar kvällen innan då taxi chaffisen väst åt mig på franska åt vara lugn "silance si vou plai" när vi passerade Louvren och "the roseline" och jag hoppade runt som ett barn på julafton i baksätet vrålandes "där är graalen, där är graalen" :D
Vi var bara tvugna att göra en reentry och leta efter graalen, det magiska vinglaset som kan få vilken förfest som helt till ett himmelrike.
Vi hittade inget vinglas men vi fick iaf träffa Mona på Louvren. Hon var som vanligt på ett fantastiskt humör med ett leende "2-die-for"



Vi sprang även igenom det grekiska galeriet för att finna lite inspiration för att panikträna när vi är åter i moderlandet. (Jag har redan bokat fyra pass :D)
Man kan bara konstatera att de grekiska grabbarna fick jobba för sina ideal medans kvinnorna kunna vara lite mer "laid back" med sina mer kurviga ideal.
De var fan inte jämställda på den tiden heller!

Johans passion för gigantiska #%¤/(# gjorde att vi fick stirra vidare mot större utmaningar. En som vi inte besökt vi Eiffel tornet så en taxi tog oss dit. Måste säga att de lokala dansarna facinerade mig mer än den gigantiska stål%¤(/# mitt i sensuella Paris.



Vi valde att snabbt ta oss vidare mot Champs Elysée för mat och tilltugg.
Innan maten besökte vi ett flertal butiken. Det mest facinerande var nog trots allt Louis Vuittons butik. Själv funderar jag fortfarande på att gå tillbaka och köpa en delikat scarfs för €260. Det hae varit en livsupplevelse att ha den dock. Vi får c om jag vågar innan vi checkar ut från kärlekensstad imorgon.



Vi slutade på en delicat restaurang på Elyzée där vi valde att dränka vår LV tårar i en flaska bordeaux. Vidare mot vår favorit bar, le hotelroom, avnjuter vi nu öl och Tropicana groggar samt sörplar i oss inspiration in the holy bible "the game".

Inga kommentarer: