torsdag 24 juli 2008

Dag 3, etapp 2 Amsterdam - Bryssel - Paris

Det råkade bli lite för mycket inplanerat igår så jag han inte få in tisdagens strapatser på denna blogg. Vi har dock varit flitiga och live postat från allas mobiler så jag tror att alla trogna läsare har fått ett litet hum om vad vi har sett och gjort!
Här kommer den långa versionen av den tredje dagen på vårat korståg genom Europa!

Efter en riktigt rolig utekväll så vaknade vi kvart i tio, lagom att att få i oss en bit av de stekta äggen. Kvällen innan så hade vi en kluns turnering om vem som skull få köra första passet. Då jag vann turneringen så föll således lotten på mig. Jag hade därför låtit bli de sista ölen kvällen innan! Som tur väl var så fick vi tillbaka bilen av den killen som vi lämnat iväg den till när vi anlände till Amsterdam. Vi ignorerade GPSn (då den blev oerhört förvirrad av alla vägarbeten) och körde ut ur Amsterdam utan större problem. Jag körde på i bra fart mot Bryssel, detta gick förhållandevist snabbt och vi satt och lyssnade på Sveriges historia av Herman Lindquist. Väl framme i Chokladien (Bryssel) så blev det mer förvirrat. Jag antar att det inte går att säga "nu skall vi planera vägnätet" på belgiska. Det fanns inga filer och alla körde som tokar.

Vi kom gemensamt fram till att vi var tvunga att äta och titta på den lilla pissande pojken! Således så satte vi GPSn på Manicken Piz. Denna var betydligt mindre och obetydlig än vad jag hade förväntat mig, men chokladen var riktigt god!

Det märktes på den kvinliga populationen att dessa också delade våran uppfattinig! Efter maten så tog vi tillfället i akt och åkte och tittade på en järn molekyl som någon snubbe tyckt att man skulle förstora 165 miljader gånger!

När vi tittat på denna så tog fredrik över förar rollen, detta visade sig vara ett dåligt val, han hade visst förmågan att locka till sig den franska polisen så som beskrivet i tidigare live inlägg!

Tillslut så anlände vi till Paris! Här rådde om möjligt ännu mer trafik kaos, helt galet. Efter en 20 felkörningar trots kartläsare så anledde vi till hotellet. Ett litet hyfsat frächt hotell i de centralaste delarna av paris.
Efter inchekning så passade vi på att prova det franska köket, vi gick en bit och provade en uteservering. Utan att titta på öl priserna så beställde vi en 9 öl och del mat. När notan väl kom visade det sig att maten kostade skjortan och ölen gick lös på lite över 100 kronor styck! Vi kände oss rånade trots att maten och riktigt utsökt!

När vi tittade på kartorna så såg det ut som det var jätte nära till allt. Därför bestämde vi oss för att gå till Champs Elysses. 2 timmar senare var vi framme vid triumf bågen. Det visade sig att Paris var en ganska stor stad och att det var ganska mycket längre i verkligheten än det såg ut på kartan. Vi tog en taxi hem och däckade på hotellet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

snälla Stefan sluta skriv isär.
Antingen slutar du upp helt att skriva inlägg eller så får någon gå igenom och rätta dig. Inte nog med att det ser väldigt illa ut det gör texten onödig svårtolkad.

Stefan Jonasson sa...

Hej du din anonyme bessewisser. Meningar börjar med stor bokstav. Det blir mycket lättare att läsa då! :P

Har du problem med att läsa det jag skriver så tycker jag att du tar och läser någon lite mer lättläst blogg tex. http://www.blondinbella.se/.

Anonym sa...

Ha Ha Ha Ha